magmakoncert.cz

Návštěvnost

RECENZE NA SONISPHERE

22.06.2010 | rubrika: Novinky | počet přečtení: 2537 | komentářů: 6 (zobrazit / přidat)

Doplněny jsou další  Recenze na vystoupení DEBUSTROLu na SONISPHERE...viz. celý článek.

METALOPOLIS

Na vedlejší scéně zatím hulákají DEBUSTROL a jejich průřez dvacetiletou tvorbou je představen o něco početnější audienci. Stará thrashmetalová klasika tuzemského ražení, na kterou se prostě zaskočili kouknout její příznivci, vykročila rázně, nicméně tohle jejich chlapácké bordelaření při světové konkurenci nestačilo ani omylem.

ROCKMAG

Pak už přišel na řadu DEBUSTROL. Asi není třeba připomínat, že mladoboleslavská parta na to jde řádně od podlahy a šíří vlnu zkázy se zřetelně slyšitelnými slayerovskými stopami, co se do uší těch pod pódiem vejde. Masakrální úder "Vyhlazení" chytnul dav do svých spárů a publikum bylo vyplivnuto až s posledním tónem. Debustrol je spolehlivá mašina, která vedle jiných dlouholetých českých souputníků na pódiu působí, jako by do ní vjel elektrický proud z celého Temelína. Místy to zahaprovalo (Údolí Hádu), ale celkově se všem dostalo toho, co od této kapely mohou očekávat. Zkrátka tutovka.

ROCKSHOCK

Známé rčení sice říká, že v hudbě nelze soutěžit, přesto, kdybych měl zpětně sestavit své osobní stupně vítězů 'made in' Sonisphere, vypadaly by následovně: bronzová příčka pro Debustrol, stříbrná pro Megadeth a zlatá pro Slayer.

První jmenovaní, mladoboleslavští thrasheři DEBUSTROL, sice patřili mezi vůbec první akvizice sobotního odpoledne, přesto ze sebe neváhali na pódiu vydat maximum. Ostatně, byli jedněmi z hodně mála zdejších zástupců domácí scény, tak proč se proboha v konkurenci přespolních umělců nesnažit, že?! Jejich účinkování na 'béčkové' scéně navíc podpořil velmi dobrý zvuk – až na přebuzené Therapy? (snaha o plný zvuk při pouhých třech nástrojích na scéně vyústila v přebasovaný bolehlav) a nevyváženou Metalliku (při obligátních hráčských chybách bylo skoro ticho) – milá to konstanta celého festivalu. Průřez dosavadní diskografií, v níž nechyběly letité pecky jako Antikrist nebo Údolí Hádu i ukázky z třeskutě aktuální tvorby posledních studiových alb, skvěle pobavil dobrou desetitisícovku přihlížejících.

MUSICSERVER

ALICE IN CHAINS podali perfektní výkon plný silných momentů a občas i prohodili nějaké to slovo česky, což vždy potěší našince. S odstupem času nakonec vyplývají jako jednoznačně nejlepší kapela festu. Tady již není co vytýkat. Na rozdíl od takového vystoupení Debustrolu. Ti, hodni své intelektuální úrovně, zahájili set výkřikem: "Všichni si userte!" A druhý pozdrav zněl: "Nazdar sračky!" No, tak nějak by měl soudný návštěvník titulovat kapelu. Na akci neměli co pohledávat a rozhodně neměli přijít na druhou scénu. Tam by se daleko lépe vyjímal třeba Krucipusk, který figuroval ve stanové stagei.

METALZONE

Ačkoli Panic Cell byli celkem fajn, na Saturn stagi začali řádit moji oblíbenci – Debustrol. Čili jsem se hbitě přesunul za nimi.

Vsuvka č. 3: Obě stage od sebe byly velice daleko a byly odděleny vysunutým oploceným prostorem. Na jednu stranu to kvalitně zvukově odělilo obě stage, na stranu druhou cesta mezi nimi byla dlouhá a obtížná. Mezi nimi se ve stanu nacházela skrytá Plingg stage.

Debutrol odehráli vynikající nářez jako vždycky. Nic nechybělo, ani tolik oblíbené sólo na motorovou pilu a moje nejoblíbenější Údolí Hádu. Jediné, co mě trochu rušilo, bylo mírné praskání ve zvuku.

TOŤ ZATÍM VŠE... JAK VIDÍTE CO ČLOVĚK TO JINÝ NÁZORR... MYSLÍM, ŽE SE JĚŠTĚ PARÁDNĚ POBAVÍME